tisdag 12 maj 2009

Fiskfilé Thailand

ViktVäktar mat faktiskt som är min absoluta fiskrätt! =) Plus att det i princip är den enda fiskrätt som jag kan få min sambo att äta.

Du behöver:
400 g torsk eller sej (1 paket)
Marinad:
1 citron, saften
4 tsk soja
4 krm salt
Sås:
1 purjolök
1 röd paprika
8 tsk Maizena redning
3-4 msk ketchup
4 dl fiskbuljong
2-3 tsk curry

Gör så här
1. Tina fisken så att filéerna kan skiljas åt.
2. Blanda till marinaden och låt fisken ligga i minst 30 min (jag tar 1-2 timmar).
3. Stek filéerna försiktigt så att de håller ihop (jag stekte i margarin, ej olja). Håll fisken varm.
4. Skiva purjon och skär paprikan i små bitar, fräs tillsammans.
5. Tillsätt buljongen, maizenaredningen, ketchup och curry, låt puttra ett par minuter.
6. Häll varm sås över varm fisk. Servera med ris.

1 kommentar:

Sussi sa...

Mmmm, låter gott! Kopierar receptet.